Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Om oss

Vi har ambitionen att bygga längs hela Norrlandskusten och att bli ett av regionens största byggföretag. Företaget grundades i slutet av 2013 och idag är vi över 170 anställda och omsätter ca 700 miljoner kronor. Vi bygger allt från mindre serviceprojekt till bostäder, hotell, kontorslokaler, industrier och har flera spännande projekt på gång. Vår organisation är flexibel med korta beslutsvägar och vi arbetar nära våra kunder. Vi har ett starkt produktionsfokus som genererar smidiga processer och i slutändan ett trivsamt arbetsklimat. 2022 hade vi det stora nöjet att vid Umeågalan utnämnas till årets arbetsgivare i Umeå. Trivs du i en varierande roll där du får ta tag i saker högt som lågt, i en organisation som är dynamisk och vill framåt då kanske detta är något för dig?

Har du några års erfarenhet av ekonomiarbete, är analytisk och drivs av ordning och reda? Hos oss får du arbeta brett i hela verksamheten tillsammans med både kompetenta och härliga kollegor. Nu söker vi till Umeåkontoret en Redovisningsekonom som gärna gör det där lilla extra.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningsekonom hos oss kommer du huvudsakligen arbeta med vår löpande redovisning när det gäller både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer arbeta med projektredovisning och framtagande av bokföringsunderlag, vara behjälplig vid bokslutsarbete samt hantera inläsningar och registrering av fakturor. Vidare kommer du att arbeta med utläggs- och kvittohantering, ansvara för vår bilparksadministration, granskning av körjournaler och allmänt förekommande administration.

Du kommer ingå i ekonomiteamet och rapporterar till ekonomichef.

Din profil

I denna tjänst är viktigt att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vi ser att du har minst en KY-utbildning inom redovisning. Har du arbetat på redovisningsbyrå eller i ett företag som verkar i en liknande bransch som oss är det meriterande.

Du har alltså några års erfarenhet av likartat ekonomiarbete och du gillar att arbeta brett. Har du dessutom erfarenhet av projektredovisning är detta ett plus. Rollen kräver att du tycker om att arbeta noggrant, strukturerat och systematiskt samt att du har ett analytiskt sinne.

Vidare är du en van användare av ekonomisystem, Excel och Officepaketet. Då tjänsten innebär både externa och interna kontakter är det viktigt för oss att du är positiv, prestigelös och relationsskapande i ditt sätt att vara. För att passa hos Selbergs Entreprenad är det också viktigt att du är självgående och initiativrik och du räds inte att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs. Självklart har du ett strukturerat sätt att arbeta och ett öga för detaljer. Du är en lagspelare som är duktig på att samarbeta och samverka med andra samt har viljan att alltid ge god service. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Ansökan

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Malin Tengman, på tfn: 0733-51 27 28 eller Jennifer Åström Gustafsson, på tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 21 april, via www.clockworkpersonal.se.

    Formuläret är skyddat av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

    Besöksadress


    Kaserngatan 4
    903 47 Umeå

    Orgnr: 556943-7626

    Kontaktuppgifter

    Umeå

    090-690 44 40
    umea@selbergsab.se

    Örnsköldsvik

    0660-21 30 70
    ovik@selbergsab.se

    Fakturaadress

    Selbergs Entreprenad i Umeå AB Kund-id LKH 1340
    FE 108
    105 69 Stockholm

    PDF-faktura

    LKH0000@tps.banctec.se