Lönespecialist

Lönespecialist

Om oss

Vi har ambitionen att bygga längs hela Norrlandskusten och att bli ett av regionens största byggföretag. Företaget grundades i slutet av 2013 och idag är vi över 170 anställda och omsätter ca 700 miljoner kronor. Vi bygger allt från mindre serviceprojekt till bostäder, hotell, kontorslokaler, industrier och har flera spännande projekt på gång. Vår organisation är flexibel med korta beslutsvägar och vi arbetar nära våra kunder. Vi har ett starkt produktionsfokus som genererar smidiga processer och i slutändan ett trivsamt arbetsklimat. 2022 hade vi det stora nöjet att vid Umeågalan utnämnas till årets arbetsgivare i Umeå. Trivs du i en varierande roll där du får ta tag i saker högt som lågt, i en organisation som är dynamisk och vill framåt då kanske detta är något för dig?

Vi söker nu en serviceminded och driven lönespecialist med gedigen erfarenhet av alla steg i löneprocessen. Du kommer att ansvara för lönerna i alla våra bolag på respektive orter men du utgår från Umeå. 

Dina arbetsuppgifter

Som lönespecialist hos oss kommer du vara en kvalificerad resurs i hantering av hela löneprocessen samt de frågor som hör till den. I din roll som lönespecialist är ditt uppdrag att arbeta med alla steg i processen, hantera försäkrings- och pensionsfrågor samt ha dialog med myndigheter och externa parter. Du gör arbetsrättsliga tolkningar utifrån kollektivavtal, analyserar och bearbetar statistiska underlag samt utgör en intern support till medarbetare och chefer vid frågor gällande lön.

I rollen ingår du i HR-avdelningen underställd HR-chef.

Din profil

Du som söker denna roll har flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Det är meriterande om du har en vidareutbildning på högskolenivå eller annan likvärdig utbildning samt erfarenhet av lönearbete med såväl tjänstemän som kollektivanställda. Vidare har du god systemförståelse och kunskaper inom avtalstolkning och pensioner. Kunskaper i Hogia Bygglön är meriterande, men inget krav. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av lönearbete från en liknande bransch som oss.

Som person tror vi att du är lösningsorienterad, prestigelös och förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du har en mycket god analytisk förmåga och är genuint intresserad av att arbeta med siffror, statistik och uppföljningar. Du gillar att ta ansvar, är van att driva egna frågor och du har en god vana av att tolka kollektivavtal. För att passa hos oss på Selbergs Entreprenad är det viktigt att du är självgående och initiativrik och du har ett positivt och relationsskapande sätt att vara. Samtidigt är du noggrann, strukturerad och systematisk, med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Sammantaget så är du en lagspelare som är duktig på att samarbeta och samverka med andra samt har viljan att alltid ge god service. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Ansökan

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Malin Tengman på tfn: 0733-51 27 28 eller Jennifer Åström Gustafsson, på tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 21 april, via www.clockworkpersonal.se.

    Formuläret är skyddat av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

    Besöksadress


    Kaserngatan 4
    903 47 Umeå

    Orgnr: 556943-7626

    Kontaktuppgifter

    Umeå

    090-690 44 40
    umea@selbergsab.se

    Örnsköldsvik

    0660-21 30 70
    ovik@selbergsab.se

    Fakturaadress

    Selbergs Entreprenad i Umeå AB Kund-id LKH 1340
    FE 108
    105 69 Stockholm

    PDF-faktura

    LKH0000@tps.banctec.se